påsknostalgiskt framtidsomen

Varje år försöker jag ge mina barn nåt annat än bara påskgodis i påskpresent.
Nostalgipresenter kan funka ibland – förra året fick de såna där pyttesmå pastellfärgade godisklubbor,
som tog slut i ett huj!
I år fick de bl a varsitt Kinderägg. De sparade öppnandet tills de kommit hem, så jag fick sms:

Dottern: Jag fick en segelbåt i mitt kinderägg! (Perfekt ”omen”, hon hoppades ju börja segla Match-race… vilket hon nu gör…)
Sonen: Jag fick en rosa pudel! (Hur man skall tolka detta ”omen” vet jag inte – och han vill inte ens tänka på det…)

Efter ett tag fick jag en bild på fartyget, hunden försvann av någon anledning…


Apropå påsk, så tror Erik att han ska få en puss i påsk.
Frågan är bara om han klarar av att vara snäll – det handlar om nästan ett helt år till dess!
Inte särskilt riskfyllt för mig all!så, och dessutom kom han på att det finns andra arvtagare i rummet…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0